Early Summer Auction zorgt voor succesvolle aftrap veilingseizoen

Vanavond startte het nieuwe veiling seizoen van Veulenveiling Borculo. Niet eerder werd er een vroege online veulenveiling georganiseerd. De vraag vanuit de kopers en aanbod met interessante veulens waren de ingrediënten om in juni een editie te organiseren. Met succes, de veiling kreeg prachtige gemiddelde prijzen van 10.500 euro voor de springveulens en 11.375 euro voor de dressuurveulens.

Veilingtopper
De topper van de veiling kwam aan het einde: Racoon (Sir Donnerhall x Vivaldi) was het meest populair en is verkocht aan Nederlandse investeerders voor een bedrag van 25.000 euro. Een prachtige afsluiting van een goed geslaagde veiling. Ook Ricciardo LC (McLaren x Vivaldi) was in trek. Het biedduel eindigde op 20.000 euro en ook hier trok een Nederlandse bieder aan het langste eind. Duurste merrieveulen was Raya L.E. (Fontaine TN x Charmeur). Een gelukkige koper uit Engeland kon haar aanschaffen voor 17.500 euro.

Chacco Blue blijft in trek
Het duurst verkochte springveulen werd Rush VDA (Chacco Blue x Heartbreaker). De kopers hielden het lang spannend maar uiteindelijk bracht hij 17.000 euro op en is hij verkocht aan een sportstal in Hongarije. De zeer aansprekende Russel was eveneens in trek. Lang leek het erop dat Amerikanen de vos konden aankopen, maar uiteindelijk waren het weer Nederlandse kopers die zich de gelukkige eigenaar mogen noemen. 

Nederlandse snelheid
Er waren veel biedingen uit het buitenland, maar de Nederlandse kopers waren de buitenlanders deze editie te snel af. Het grootste gedeelte van de veulens blijft dan ook in Nederland. 

Eerlijke prijzen 
Organisator Annelou de Man: ” We kijken terug op een mooie avond en een goede veiling. Ik ben er trots op dat we met ons team een collectie met kwaliteit hebben neergezet. De prijzen waarvoor de veulens verkocht zijn, zijn eerlijk en transparant. Ik wil ook een compliment maken naar de fokkers. Zij zijn allemaal naar de markt gekomen om te verkopen en dat kunnen we waarderen. We maken er geen poppenkast van; what you see is what you get en met deze insteek gaan we vol vertrouwen richting onze veiling in augustus. ”